Kompresní únik do klikové skříně – vůz nadměrně kouří, má nízký výkon, v extrémních případech vynechává spalování v důsledku mísení oleje s naftou.
Kompresní únik do chladícího okruhu – dochází k přehřátí chladicí kapaliny a jejímu následnému vyvřítí z chladiče, objevují se bublinky v chladicí kapalině.
Výskyt vody v oleji nebo oleje ve vodě. Projevuje se to znečištěním expanzní nádobky na chladicí kapalinu či nalévacího hrdla pro motorový olej (výskyt emulze).
Netěsnost mezi válci – vynechávání, hrubý nečinný chod.
Únik oleje z motoru ven – jde o lepší scénář, neboť se nemísí s chladící kapalinou v motoru (vznik emulze – složité čistění celého motoru, motor tzv. žere olej).
Únik chladicí kapaliny z motoru ven – jde o lepší scénář, neboť se obě kapaliny nemísí v motoru (složité a nákladné čištění), chladící kapalina mizí z expanzní nádobky.